Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2015

Halo 5: Guardians

Αν υπάρχουν δύο σειρές παιχνιδιών που έρχονται πρώτες στο μυαλό όταν κανείς σκέφτεται αποκλειστικά παιχνίδια για τις κονσόλες της Microsoft, αυτές δεν είναι άλλες από το Forza Motorsport και το Halo.
Κι ενώ για τη σειρά Forza έχουμε δει ήδη δύο τίτλους στο Xbox One, η σειρά Halo δεν είχε κάνει ακόμα το ντεμπούτο της στην νέα κονσόλα της Microsoft. H συλλογή Halo: The Master Chief Collection είχε επιχειρήσει ανεπιτυχώς να καλύψει το κενό των ανυπόμονων φίλων της σειράς, κι έτσι η αναμονή για το επόμενο Halo είχε χτυπήσει κόκκινο. Πλέον, η αναμονή λαμβάνει τέλος, αφού το Halo 5: Guardians βρίσκεται πλέον στα ράφια των καταστημάτων κι εμείς θα εξετάσουμε αν αποτελεί άξιο συνεχιστή της παράδοσης της σειράς.

Την ανάπτυξη του τίτλου έχει για άλλη μία φορά η 343 Industries, η οποία ανέλαβε τα ηνία μετά το “διαζύγιο” της Microsoft με την Bungie. H ομάδα ανάπτυξης έδωσε κάποια σημάδια γραφής στο Halo 4, ωστόσο τότε το χρονικό διάστημα ανάπτυξης του τίτλου ήταν μικρό για να προλάβει να αφήσει με ουσιαστικό τρόπο το δικό της στίγμα στη σειρά. Αφού όμως το φάντασμα της Bungie ανήκει πλέον στο παρελθόν, ήρθε η ώρα να γίνουν πιο δραστικές αλλαγές. Το πρώτο στοιχείο, λοιπόν, που σηματοδοτεί τον αέρα αλλαγής είναι η εισαγωγή ενός νέου πρωταγωνιστή. Έτσι, στο Halo 5 τον πρώτο ρόλο έχει αναλάβει πλέον ο Agent Locke. H ιστορία εκτυλίσσεται αρκετούς μήνες μετά τα γεγονότα του Halo 4 και της πρώτης σεζόν του Spartan Ops. Ο Master Chief και η ομάδα των Spartans που τον πλαισιώνει βρίσκονται να κατηγορούνται για εγκλήματα πολέμου, και η UNSC έχει αναθέσει σε μια ομάδα νεοσύλλεκτων Spartans, τη Fireteam Osiris με αρχηγό τον Agent Locke, να τους πιάσει.

Μια τέτοια σεναριακή προσέγγιση απαιτεί πολύ θάρρος, αφού δεν είναι εύκολο να μετατρέπεις το εμβληματικό πρόσωπο ενός franchise από ήρωα σε καταζητούμενο, όμως δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα με αυτή την επιλογή, αν η 343 Industries είχε εκμεταλλευτεί την ιστορία για να περάσει ισχυρά μηνύματα γύρω από τις έννοιες του καθήκοντος, της τυφλής υπακοής εντολών, της τεχνητής νοημοσύνης και της αποκαθήλωσης των ηρωικών προτύπων, όμως η προσέγγιση είναι επιφανειακή. Ο τίτλος δεν ασχολείται με το υπόβαθρο του Locke, ενώ, αν θεωρούσατε στο παρελθόν ότι ο Master Chief είναι ρηχός ως χαρακτήρας, η περσόνα του Locke είναι εκείνη του μισθοφόρου καραβανά με προσωπικότητα αμοιβάδας. Από τις συνολικά 15 αποστολές του τίτλου, οι δέκα που έχετε στον έλεγχό σας ως Fireteam Osiris μοιάζουν απλά σαν ένα ανούσιο κυνηγητό, και μόνο στις πέντε που έχετε τον ρόλο της Blue Team και του Master Chief θα νιώσετε πως οι πράξεις της ομάδας σας διαδραματίζουν κάποιο βαθύτερο ρόλο.
Gameplay και άλλα δαιμόνια

Αν προσπεράσετε όμως τα κακώς κείμενα στο σενάριο και τους χαρακτήρες, στο gameplay το Ηalo 5 είναι το πιο ώριμο της σειράς μέχρι σήμερα. Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό των επιπέδων, υπάρχουν πολύ περισσότερες ανοικτές περιοχές, ενώ το στήσιμο είναι τέτοιο που να επιτρέπει στον παίκτη πολλαπλές προσεγγίσεις στις μάχες. Επίσης, οι πίστες είναι γεμάτες με κρυφές περιοχές για να ανακαλύψετε, ενώ νέος οπλισμός και σφαίρες σας δίνονται από stashes σπαρμένα σε διάφορα σημεία, επιλογή που διευκολύνει τον γρήγορο ρυθμό του παιχνιδιού. Το κινησιολόγιο των Spartans είναι εμπλουτισμένο, και ίσως είναι η πρώτη φορά που θα νιώσετε ότι ελέγχετε κάποιον Υπερ-Στρατιώτη. Οι πιο δυνατές κινήσεις είναι το Shoulder Charge, το οποίο μπορείτε να κάνετε είτε για να αποφύγετε εχθρικά πυρά είτε για να σπάσετε κάποιον τοίχο/εμπόδιο, καθώς και η βουτιά, το Ground Pound που μπορείτε να πραγματοποιήσετε με το jetpack και να “την πέσετε” από ψηλά σε κάποιον αντίπαλο. Οι κινήσεις αυτές έχουν ενσωματωθεί τόσο καλά στο προϋπάρχον gameplay που, αν είστε βετεράνοι της σειράς, θα νιώσετε άμεσα εξοικειωμένοι.

Η ΑΙ των αντιπάλων είναι αρκετά καλή, και στα υψηλότερα επίπεδα ευκολίας σας θα νιώσετε πρόκληση, ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την AI της ομάδας σας που έχει μεγάλες διακυμάνσεις. Ενώ οι τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας ακολουθούν αρκετά καλά τις εντολές προτεραιότητας σε κάποιον στόχο, όμως αν για παράδειγμα πέσετε “νεκροί”, 9 στις 10 φορές θα παρακολουθήσετε την ομάδα σας να “αυτοκτονεί” στην προσπάθεια της AI να σας αναστήσει. Φυσικά, όλα αυτά διορθώνονται αν παίξετε τον τίτλο συνεργατικά με άλλους τρεις φίλους σας. Παραδόξως η 343 Industries επέλεξε να μη συμπεριλάβει επιλογή split-screen στην ίδια κονσόλα, οπότε ο μόνος τρόπος να παίξετε συνεργατικά είναι online. Σημαντικά εμπλουτισμένο είναι και το οπλοστάσιο, με το κάθε όπλο να έχει διαφορετική αίσθηση, αλλά και διαφορετική αποτελεσματικότητα, οπότε θα πρέπει να μάθετε να χρησιμοποιείτε το σωστό όπλο ανά περίσταση.
http://gr.pcmag.com

κοινοποίηση