Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2016

ReCore

O Keiji Inafune είναι ένας εμπνευσμένος δημιουργός, ο οποίος έχει αφήσει το δικό του στίγμα στη βιομηχανία του gaming, καθώς το όνομα του έχει συνδεθεί με την ιστορική σειρά Mega Man. Για αυτό και όταν έγινε γνωστός ο «γάμος» ανάμεσα στην εταιρεία του, την Comcept και στην Microsoft όλοι περίμεναν να δουν την τελική μορφή που θα είχε το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας.
Η συγκεκριμένη συνεργασία πήρε σάρκα και οστά με το ReCore, ένα game που πρόκειται για ένα ιδιαίτερο μείγμα πολλών διαφορετικών genres, καθώς ο εν λόγω τίτλος συνενώνει στοιχεία: RPG / third person shooter και platform, τα οποία ξεδιπλώνονται σε έναν ανοικτού τύπου open-ended κόσμο, φέροντας παράλληλα μία γοητευτική «anime» αισθητική. Όπως μπορείτε να καταλάβετε το ReCore μόνο
και μόνο από το γεγονός ότι επιχειρεί να ενώσει τόσα πολλά διαφορετικά είδη πρόκειται για μία ομολογουμένως «μοναδική» στο είδος της προσπάθεια, η οποία στην πρόσφατη E3 αποτέλεσε αντικείμενο πολλών συζητήσεων από τους ανθρώπους του δημοσιογραφικού χώρου που είχαν την ευκαιρία να το γνωρίσουν από κοντά. Μάλιστα, το εν λόγω project έρχεται με τη «στόφα» του exclusive, πράγμα που σημαίνει ότι η Microsoft έχει ποντάρει πολλά σε αυτό… Ο πήχης με την περίπτωση του ReCore είναι αρκετά ψηλά και το θέμα είναι θα μπορέσει άραγε το τελευταίο «πόνημα» του Inafune και της ομάδας του, να δικαιώσει τις προσδοκίες; Η απάντηση στο review που ακολουθεί…

To story του sci-fi κόσμου του ReCore μας ταξιδεύει στον πλανήτη Far Eden, έναν άγονο πλανήτη χαμένο κάπου στις εσχατιές του σύμπαντος (θυμίζει κάτι από… τις αχανείς ερήμους του Arakis και του Tatooine), o οποίος όμως επιλέχθηκε από την ανθρωπότητα για να γίνει το τελευταίο της «καταφύγιο» λίγο πριν τον ολοκληρωτικό αφανισμό του πλανήτη μας. Οι καλύτεροι επιστήμονες έχουν σπεύσει στον Far Eden για να αναλάβουν την διαδικασία του terraforming, όμως κάτι πάει τρελά στραβά με αποτέλεσμα τα ρομπότ που είχαν πάρει μαζί τους να αφεθούν ελεύθερα κατακλύζοντας τον πλανήτη.

Στο παιχνίδι οι gamers αναλαμβάνουν το ρόλο της Joule, μίας νεαρής κοπέλας η οποία αφού ξυπνάει από την «ύπνο» της καλείται να δει τι απέγιναν ο πατέρας της και οι υπόλοιποι επιστήμονες που θα αναλάμβαναν τον μετασχηματισμό του πλανήτη. Η Joule έρημη αλλά… όχι και τόσο μόνη, καθώς έχει στο πλευρό της τον ρομποτικό βοηθό της Mack (ένα corebot) θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το αφιλόξενο περιβάλλον του Far Eden με σκοπό να επιβιώσει, βρίσκοντας τις απαντήσεις σε μία σειρά από ερωτήματα που την ταλανίζουν, σε μία περιπέτεια που κρύβει πολλές εκπλήξεις και ανατροπές.

 Η αφήγηση του ReCore είναι σίγουρα από τα μεγάλα ατού του τίτλου, καθώς ο Joseph Staten που φρόντισε για την συγγραφή του story έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πανέμορφο sci-fi «παραμύθι» το οποίο καλύπτεται από ένα πέπλο μυστηρίου. Η δομή του παιχνιδιού φέρνει στο προσκήνιο έντονο το concept της «εξερεύνησης» και αυτό είναι κάτι που το χρησιμοποιεί με αριστοτεχνικό τρόπο η «αφήγηση»,

καθώς ωθεί τον παίκτη στο να ανακαλύπτει σταδιακά και να συνενώνει τα κομμάτια του ενδιαφέροντος παζλ (συνήθως μέσω της χρήσης audio logs και άλλων στοιχείων που κτίζουν το σεναριακό υπόβαθρο του παιχνιδιού). Ο χαρακτήρας της δυναμικής Joule είναι φυσικά στο επίκεντρο, ωστόσο οι πραγματικοί «αστέρες» του ReCore είναι οι ρομποτικοί βοηθοί της και γενικότερα οι μορφές τεχνητής νοημοσύνης που θα συναντήσετε στο παιχνίδι. Μπορεί να βγάζουν μηχανικούς ήχους, αλλά έχουν ψυχή και προσωπικότητα!

 Στο πλευρό της Joule στη διάρκεια του παιχνιδιού βρίσκονται τρία ρομπότ: o Mack ένα «λαγωνικό» που βοηθάει την ηρωίδα να βρίσκει αντικείμενα που βρίσκονται θαμμένα στην άμμο, ενώ ο αραχνόμορφος Seth έχει έφεση στο να σκαρφαλώνει και να εκτοξεύει εκρηκτικά πυρά, βοηθώντας παράλληλα την ηρωίδα να φτάνει σε απόκρημνες επιφάνειες.

Τέλος, ο Duncan που θυμίζει… γορίλα έχει τη δύναμη να σπάει εμπόδια και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία tanking unit που μπορεί να δεχθεί αρκετά χτυπήματα από τα εχθρικά ρομπότ, αλλά και να τα ανταποδώσει. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό κάθε ρομποτικός βοηθός της Joule διαθέτει διαφορετικές ικανότητες, ενώ μπορεί να αναβαθμιστεί μέσω ενός upgrade μηχανισμού που μπορεί στην αρχή να σας φανεί λίγο περίπλοκος, ωστόσο αν μη τι άλλο αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές πτυχές του gameplay (φτάνει μόνο να το… συνηθίσετε).

 Από τις πρώτες κιόλας στιγμές στο ReCore, οι παίκτες μπορούν να αφήσουν τον open-world κόσμο του παιχνιδιού να τους συνεπάρει, καθώς ένα στοιχείο που κάνει τον εν λόγω τίτλο να ξεχωρίζει είναι η μοναδική ελευθερία που προσφέρει. Φέρνοντας στο νου τον Tatooine και τον Jakku από τα Star Wars αλλά και τον Arakis του Dune, o Far Eden είναι ένας τεράστιος πλανήτης που καλύπτεται στο 90% της επιφάνειας του από έρημο και σε καλεί να τον εξερευνήσεις από άκρη σε άκρη. To non-linear gameplay αυξάνει σημαντικά την αντοχή του παιχνιδιού στο χρόνο (το main story quest παίρνει κοντά στις 11 με 12 ώρες),

καθώς δίνει το κίνητρο στους gamers να ανακαλύψουν όλα τα μυστικά που κρύβει ο Far Eden, ταξιδεύοντας είτε σε ανοικτούς χώρους, είτε σε μία σειρά από «dungeon»-like περιοχές πιο «κλειστού τύπου». Δανειζόμενο πολλά στοιχεία από το Legend of Zelda, αλλά και τα Metroid Prime και Prince of Persia, το ReCore αναμειγνύει στοιχεία platform με τη shooter δράση και PRG και η αλήθεια είναι ότι ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού αναλώνεται στο platforming. Δεν σας κρύβουμε ότι η Comcept έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στον συγκεκριμένο τομέα.

 Η φυσικότητα της κίνησης της κεντρικής ηρωίδας σε συνδυασμό με το προσεγμένο level design καθιστούν το platform κομμάτι μία πραγματική απόλαυση. Δίνοντας έμφαση στην ακρίβεια των κινήσεων και στο σωστό timing, το platform κομμάτι είναι σίγουρα από τα πιο διασκεδαστικά σημεία του παιχνιδιού, χωρίς μάλιστα να κουράζει και να καταντάει βαρετό.

 Το platform element σίγουρα σε κερδίζει όμως τα ίδια υψηλά στάνταρ ποιότητας μπορέσαμε να διακρίνουμε και στο shooter κομμάτι, όπου ο καταιγιστικός ρυθμός της δράσης κυριαρχεί. Η Joule καλείται σε έναν συνδυασμό εξυπνάδας και γρήγορων αντανακλαστικών να υπερκεράσει τα εχθρικά πυρά των ρομποτικών εχθρών της, με την κατάλληλη χρήση των ρομποτικών companions της να αποτελεί το Α και το Ω.

Οι μάχες είναι καλοσχεδιασμένες και γεμάτες ένταση, αν και σε πολλές περιπτώσεις φαίνονται να μαστίζονται από ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο (κάτι που αποτυπώνεται κυρίως στον μάλλον «εύκολο» και «φθηνό» τρόπο που μπορεί να χάσει τη ζωή της η ηρωίδα). Σε γενικές γραμμές όμως, οι combat στιγμές του παιχνιδιού θα αποζημιώσουν (και με το παραπάνω) τους παίκτες που λατρεύουν την fast-paced δράση.

 Το τρίτο στοιχείο του gameplay όπως προαναφέραμε έχει να κάνει με τον role-playing προσανατολισμό του παιχνιδιού, με τους developers να δουλεύουν πάνω στο μοντέλο των ποιοτικών αναβαθμίσεων των corebots που συνοδεύουν την Joule. Στην διάρκεια του παιχνιδιού μπορείτε να εναλλάσσετε διαφορετικά μηχανικά μέρη στους ρομποτικούς συντρόφους σας (που αυξάνουν τα attributes τους), ανάλογα με το σημείο του παιχνιδιού που βρίσκεστε και με το τι θέλετε να… πετύχετε.

Για να ολοκληρωθεί ένα upgrade ή μία αλλαγή στις δυνατότητες του corebot σας θα πρώτα να έχετε ανακαλύψει το κατάλληλο blueprint (βρίσκονται διάσπαρτα σε πολλές τοποθεσίες στον Far Eden), το σχέδιο δηλαδή που χρειάζεται για να δώσετε το «κάτι παραπάνω» στους ρομποτικούς βοηθούς σας.

Επιπλέον, ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο που χαρίζει έναν πιο «deep» RPG χαρακτήρα έχει να κάνει με την ιδέα της εναλλαγής διαφορετικών χρωμάτων στο όπλο σας, ανάλογα με τον τύπο των εχθρών που καλείστε να αντιμετωπίσετε. Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι η «συνταγή» του μιξαρίσματος των διαφορετικών genres που αποτελεί το σήμα κατατεθέν του ReCore ήταν αρκετά πετυχημένη.

Περνώντας στον τεχνικό τομέα, τα γραφικά του τίτλου δεν είναι άσχημα, χωρίς να αποτελούν ωστόσο την «κορυφή», καθώς υπάρχουν στιγμές που το φυσικό περιβάλλον γίνεται κάπως μονότονο και άδειο, ενώ φαίνεται να «πάσχει» από έλλειμμα φαντασίας. Πάντως, η anime αισθητική και η απόκοσμη και συγχρόνως χαριτωμένη) ατμόσφαιρα αποτελούν απόρροια του δημιουργικού ταλέντου του Inafune και της ομάδας του, ενώ επίσης πολύ καλή είναι η δουλειά που έχει γίνει και στον τομέα του ήχου με το αρκετά καθαρό voice acting να ξεχωρίζει. Φτάνοντας το review μας μέχρι εδώ θα έχετε καταλάβει ότι όλα βαίνουν (σχεδόν) καλώς για το ReCore, ωστόσο το παιχνίδι των Comcept / Armature Studios «υποφέρει» σε ορισμένους τομείς που σχετίζονται με το τεχνικό κομμάτι.

Τα υπερβολικά loading times (τα οποία κάπως διορθώθηκαν με το τελευταίο patch), τα πέρα από το επιτρεπτό: glitches και bugs, όπως επίσης και τα πολύ συχνά «κολλήματα» φανερώνουν ότι κάτι πήγε πολύ στραβά στην διαδικασία του testing (ή απλώς κάποιοι πούσαραν πιο πολύ από όσο θα έπρεπε το release του παιχνιδιού). Τα προβλήματα τεχνικής φύσεως δυστυχώς δεν περιορίζονται μόνο εκεί, καθώς διαπιστώσαμε έντονο screen tearing, εμφάνιση pop ups και πολύ συχνά frame rate drops που τραυμάτιζαν την συνολική εμπειρία παιχνιδιού (και ενίοτε μας εκνεύρισαν αρκετά). Εάν υπάρχει μία λέξη που χαρακτηρίζει τον τεχνικό τομέα του παιχνιδιού, αυτή είναι το… «broken», καθώς κάτι πήγε πολύ στραβά στην τελική εκτέλεση και δεν χωράει αμφιβολία ότι το ReCore να αποτελεί δείγμα ενός ακόμη «βιαστικού» release. Παραλίγο… αριστούργημα! Συνοψίζοντας, το ReCore είχε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που φέρνουν έναν τίτλο στο να χαρακτηριστεί… «αριστούργημα». Πολλά διαφορετικά genres που δένουν αρμονικά μεταξύ τους, καλό σεναριακό background και «engaging» ατμόσφαιρα, αλλά και χαρακτήρες που δεν γίνεται να μην τους αγαπήσεις. Παρόλα αυτά, κάπου το ReCore χάθηκε στη μετάφραση, καθώς τα μυριάδες εκνευριστικά τεχνικά προβλήματα δεν το αφήνουν να «πετάξει» προς στην κορυφή και το κρατούν καθηλωμένο στη γη. Αναμφίβολα, το τελευταίο δημιούργημα του Inafune μοιάζει με έναν πίνακα ζωγραφικής με ζωντανά χρώματα και εκπληκτική αισθητική, ο οποίος όμως δυστυχώς έμεινε μισοτελειωμένος. Ανάπτυξη: Comcept / Armature Studios Έκδοση: Microsoft Studios Διάθεση: Microsoft Hellas

κοινοποίηση